AI-põhised virtuaaljuhendajad lõputööde juhendamisel – kogemuste jagamine õpikohvikus

8. mail toimus Taltechi majandusteaduskonnas õpikohvik, kus arutati tehisintellektil põhinevate virtuaalassistentide kasutamist lõputööde juhendamisel. Jagasin õpikovikus oma kogemusi ja tutvustasin uusi lahendusi, mis toetavad õppe- ja teadustööd. Üritus tõi kokku majandusteaduskonna õppejõud ja teadustöötajad, kes olid huvitatud lõputöö juhendamisprotsessi tõhustamisest.

    Töötoas tehti ülevaade suurte keelemudelite arengust viimaste aastate jooksul ja sellest, kuidas need võimaldavad automatiseerida mitmeid teadmustöö protsesse. Tutvustasin oma välja töötatud süsteemi, mille keskmes oli suurel keelemudelil põhinev virtuaalassistent. See virtuaaljuhendaja toimib inimjuhendaja kõrval käepärase kaaslase ja toena, pakkudes ideede genereerimise, plaanide kritiseerimise ja tekstide kontrollimise võimalusi.

    Tõin esile mitmeid praktilisi kasutusvõimalusi. Näiteks virtuaaljuhendaja suudab kontrollida, kas lõputöö sisaldab kõiki vajalikke komponente, hinnata nende kvaliteeti ja uurida, kas need komponendid on omavahel kooskõlas. Lisaks saab see anda tagasisidet mustanditele ja soovitusi, kuidas lõputööd täiendada.

    Osalejad said inspiratsiooni ka järgmiseks jätkuõpikohvikuks, mis leidis aset 15. mail. Seekord keskenduti kitsamalt lõputööde kavandamisele virtuaalassistendi abil. Tutvustasin ’OpenAI Assistants API’ platvormi, mis võimaldab luua lihtsa vaevaga virtuaaljuhendajaid ilma koodikirjutamise oskuseta.

    Virtuaaljuhendajate eeliseid kirjeldades tõin välja nende võime pakkuda mitmekülgseid vaatenurki, kriitiliselt hinnata lõputöö plaane ja esitada parandusettepanekuid. Samuti rõhutasin, et selline tööriist toetab üliõpilasi iseseisvas mõtlemises, pakkudes samal ajal konstruktiivset kriitikat ja ideid töö täiustamiseks.

    Õpikohvik pakkus osalejatele ülevaadet ja ideid, kuidas kasutada AI-vahendeid õppetöö ja teadustöö protsesside parandamiseks. Samuti avardas see arusaamist, kuidas tehnoloogia võib toetada juhendaja ja üliõpilase koostööd, muutes lõputööde juhendamise tõhusamaks.


    Posted

    in

    by

    Tags: