Ülevaade tudengite teadustööde seminarist “AI-ENABLED SYSTEMS”

Täna, 3.01.2025 juhatasin Taltechis tudengite teadustööde seminari “AI-ENABLED SYSTEMS”. Üritus toimus esmakordselt ning algatatud eesmärgil teha nähtavaks tudengite poolt tehtav uurimistöö tehisintellekti suunal. Ülikoolides tegelevad tudengid AIga kõikides valdkondades – nii tehnilistes kui mittetehnlistes, näites automatiseerides organisatsioonilisi süsteeme. Käimasolev tehisintellekti revolutsioon on kättesaadavaks teinud paljusi uusi loomuliku kõne töötlemise (NLP) tehnikaid, mis võimaldavad automatiseerida tööülesandeid, mida veel paar aastat tagasi suutsid täita vaid inimesed. Kuivõrd see tehnoloogia ka praktikas välja veab – seda võimaldaski tänane seminar selgitada. Samuti pakkus seminar tudengitele võimaluse harjutada teadusartiklite koostamist (formaadiks oli kokkuvõtteartikkel) ja oma uurimuse esitamist üldsusele.

Tegin avaettekande teemal “AI revolution is rapidly changing the technological environment for businesses”, mis keskendus uues tehnoloogilises paradigmas nõutavatele oskustele juhtide ja ärispetsialistide poolel.

Tudengite ettekanded tõid esile AI tehnoloogiate rakenduste ja mõjude mitmekesisuse eri tööstusharudes. Järgnevalt on kokkuvõte nendest teemadest.

Mitmed uuringud käsitlesid virtuaalassistentide rolli äritegevuste tõhustamisel. Üks ettekanne keskendus sellele, kuidas virtuaalassistent mõjutab aastaaruannete analüüsi, demonstreerides nende potentsiaali keerukate andmeülesannete lihtsustamisel ja otsustusprotsesside tõhustamisel. Teine juhtumiuuring rõhutas virtuaalassistentide loodud helikokkuvõtete tõhusust uute töötajate sisseelamisprotsessis, vähendades aega, mida vanemtöötajad olulise teabe edasiandmiseks kulutavad.

Turundus oli üks keskseid teemasid, kus käsitleti, kuidas AI tööriistad suudavad optimeerida kliendisegmentide määratlemist ja kampaaniastrateegiaid, eriti väikeste ettevõtete, näiteks laenufirmade jaoks. Teine võrdlev uuring hindas AI mudelite efektiivsust ja sobivust kõrgkoolide turundussisu loomiseks, pakkudes ülevaadet nende rakendatavusest ja väljakutsetest. Lisaks pakkus AI-põhine taimeteede turunduse kommunikatsioon praktilist vaadet AI kasutamisele nišitoote edendamisel.

Mitmed ettekanded keskendusid AI rakendustele äriprotsesside tõhustamisel. Ühes projektis arendati turundajatele ja juhtidele tööriist, mis aitab luua tooteinfot ja parandada konto haldamise tõhusust. Teine uurimus hindas AI poolt loodud turundusmaterjalide efektiivsust ja tõi esile selle praktilised võimalused sisu genereerimisel.

AI kasutamist regulatiivse vastavuse tagamisel käsitleti juhtumiuuringus, kus hinnati toetusmeetmete vastavust ELi keskkonnareeglitele, sealhulgas „olulise kahju vältimise“ (DNSH) põhimõttele. See tõi esile AI rolli keeruliste vastavusülesannete lihtsustamisel ja poliitikanõuetele vastavuse tagamisel.

AI poolt loodud kasutusjuhendite kasutamisesl lõppkasutajate rahulolu oli samuti üks uurimisteema. Uuring keskendus AI poolt loodud kasutusjuhenditele kõrgkoolis, tuues välja teadmised, kuidas lõppkasutajad AI-automaatikaga loodud dokumentatsiooni tajuvad ja kasutavad.

Tervishoiu valdkonnas uuriti, kuidas AI võib parandada tervishoiuteenuste kättesaadavust arengumaades. Uuring näitas, et AI-l on potentsiaal ületada puudujääke tervishoiuteenuste pakkumisel, eriti väheste ressurssidega piirkondades. Teine projekt pakkus välja reaalajas veebipõhise andmebaasi välisüliõpilaste jaoks, et parandada andmete kättesaadavust ja koostööd ülemaailmselt.

Üks juhtumiuuring e-kaubandusettevõttes analüüsis AI automatiseerimise mõju eposti päringute käsitlemisele. Tulemused näitasid olulisi parandusi vastamise kiiruses ja kliendirahulolus.

Kõikide ettekannete pealt võib välja tuua seminari peamised fookuspunktid.

  • AI praktilised rakendused – Paljud uurimisprojektid tõid esile AI tööriistade praktilise kasutamise, näidates, kuidas need suudavad lahendada reaalseid väljakutseid äris, turunduses, hariduses ja tervishoius.
  • AI tõhusus – AI võime optimeerida protsesse, vähendada käsitsi tehtavat tööd ja parandada otsustusprotsesse oli läbiv teema, rõhutades selle väärtust nii tehnilistes kui mittetehnilistes valdkondades.
  • AI rakenduste kasutajakogemus – Mitmed uuringud rõhutasid kasutajate rahulolu ja eetiliste aspektide tähtsust, eriti tervishoius, regulatiivses vastavuses ja kasutusjuhendite loomisel.
  • AI väljakutsed – Kuigi ettekanded näitasid AI potentsiaali, tõid need esile ka väljakutseid, näiteks vajadust inimliku järelevalve järele, eetilise AI arendamise olulisust ja vajadust tugevate andmehaldustavade järele.

Seminaril peetud arutelusid tudengid hindasid ning need rikastasid tööde järeldusi. Oli muljetavaldav näha esitlustes demonstreeritud sügavat arusaamist. Seminar õnnestus tudengite kaasamisel AI-diskussiooni ning plaanime muuta selle iga-aastaseks ürituseks.

Viited:

Tudengite teadustööde seminari veebileht AI-ENABLED SYSTEMS


Posted

in

by

Tags: