LENA kasutamine loengutes

Illustration: 1950’s printed add comic book style illustration of a woman using typewriter. Close up of upper body only visible (Google Imagen 3)

Sel semestril (2025 sügis) hakkasin oma loengutes kasutama LENAt (Lecture Notes Annotator). Tegemist on virtuaalassistendiga, täpsemini virtuaalse õppeassistendiga (virtual teaching assistant). LENA ülesanne on pärast loengut koostada loengukonspekt, aga teha ka faktikontroll loengus esitatud väidetele ning vajadusel neid korrigeerida. LENA töö algab loengusalvestisest, mille assistent läbi analüüsib ning ekstrahheerib sealt olulisemad terminid, kontseptsioonid, väited ja päriselu näited. Kõik see võtab kokku u 5 min, misjärel laen genereeritud loengukonspekti õpimaterjalide kausta õppuritele kättesaadavaks.

Traditsiooniline protsess näeks ette inimõppeassistendi poolt loengusalvestise läbikuulamist ja selle sõna-sõnalt transkribeerimist ning seejärel loengukonspektiks vormistamist. Kuna klassikalise 2-tunnise loengu puhul tähendaks see 5-7 inimtundi tööd, siis keegi seda ei praktiseerigi. LENA on ilmekas näide tehisintellekti revolutsiooni poolt pakutavatest uutest tehnilistest võimalustest, mis ühemehe etteaste lubab kvalitatiivselt tõsta tasemele, mida varem võimaldas vaid meeskonnatöö või rohke inimtundide ressurss.

LENA eesmärk on rikastada tudengite õpikogemust, aidata kaasa uute kontseptsioonide mõistmisele ning parandada õpiväljundite saavutamise tulemuslikkust.

Lähemalt assistendistt https://koppel.ee/lena/


Posted

in

by

Tags: